.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارش تصويري از مراسم شب اول عزاداري در حضور رهبر حكيم انقلاب


همزمان با هشتمين شب ماه محرم، مردم ولايت‌مدار و عزاداران مكتب حسيني با حضور پرشور و گسترده در حسينيه امام خميني (ره) در كنار حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عزاداري پرداختند.
  
 
به گزارش فارس، در اين مراسم محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور، سيدمحمود هاشمي‌شاهرودي رئيس قوه قضاييه، غلامعلي حدادعادل رئيس مجلس شوراي اسلامي، پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور ، جمعي از وزراي سابق و وزراي دولت نهم، نمايندگان مجلس، رحيم صفوي فرمانده سپاه پاسداران و ديگر مسئولان لشگري و كشوري و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
حسينه امام خميني(ره) از همان دقيق اوليه مملو از جمعيت شد بطوريكه تعداد زيادي از مردم به علت كمبود جا بيرون از حسينيه عزاداري كردند. همچنين تعدادي از جانبازان جنگ تحميلي كه با ويلچر حركت مي‌كنند ساعتي قبل از آغاز مراسم در حسينه حضور يافتند.

اين مراسم از ساعت 17 امروز آغاز شد و مشتاقان ولايت از همان دقايق اوليه با حضور گسترده خود در اين حسينيه براي آغاز عزاداري در كنار رهبر معظم انقلاب لحظه‌شماري مي‌كردند و ساعتي قبل از اذان صف‌هاي نماز تشكيل شده بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به همراه جمعي از مسئولان در ساعت 44/17 دقيقه وارد حسينيه شدند.

مردم با مشاهده مقام معظم رهبري شعارهايي همچون «حزب فقط حزب علي ، رهبر فقط سيدعلي»، «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند»، «اي رهبر آزاده ، آماده‌ايم آماده»، «اي پسر فاطمه، تسليت تسليت»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و «مرگ بر آمريكا»، سر دادند.
سپس نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله‌العالي) رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد.
مردم پس از نماز مغرب و قبل از آغاز نماز عشاء با فرستادن صلوات پي در پي فضاي حسينيه را معنوي‌تر كردند.

در اين مراسم محسن كازروني با اشاره به مفهوم صراط و تشريح اين مفهوم در قرآن كريم و احاديث گفت: گاهي صراط مستقيم فعل و انفعال نيست بلكه اشخاص و افراد خود صراط مستقيم هستند.ائمه معصومين (ع) علاوه برآنكه در مسير بندگي مي‌رفتند خودشان مسير صراط مستقيم هستند.
منتخب مجلس خبرگان رهبري، امام حسين (ع) را صراط مستقيم دانست و گفت: حسين بن‌علي (ع) هم خود، هم اشكش و هم زيارتش صراط مستقيم است.
به گفته كازروني شهادت‌خواهي، خون‌ دادن، ايثار و هرچه داشتن در مسير خدا هبه كردن، از صراط مستقيم است.

كازروني همچنين عبادت خداوند، بندگي خدا، شكر نعمات و ياد پروردگار را از مصاديق صراط مستقيم برشمرد و با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) گفت:‌امام صادق (ع) فرمودند كه اراده خداوند اينگونه است كه ما اهل بيت (ع) را صراط و راه خود قرار داده و اگر كسي از محبت ما عدول كند و غير ما را بر ما ترجيح دهد اينها در صراط مستقيم نخواهند بود.
وي افزود:صراط مستقيم مسير اوليا خداوند و دوستداران پروردگار است و راهي است كه به رستگاري و نجات انسانها مي‌انجامد.
كازروني با اشاره به احاديثي از ائمه معصومين(ع) خاطرنشان كرد: صراط مستقيم مسيري واضح، شفاف و بدون هيچ ميلي به باطل است كه شائبه‌اي در آن وجود ندارد.
وي با انتقاد از افراد و تفريط در تفكر شيعه و با اشاره به احاديثي در اين زمينه اظهار داشت: سخنان غلوگونه غير صراط مستقيم است و ائمه (ع) فرمودند كه آنهايي كه حدود را رعايت نمي‌كنند نه از ما هستند و نه ما از آنها هستيم.
در ابتداي اين مراسم و پيش از اذان مغرب فلاح‌زاده با اشاره به ايام محرم و سيره نبوي ائمه معصومين (ع) گفت: ‌اسامي حسن (ع) و حسين (ع) از اسامي آسماني است و طبق روايتي حضرت جبرئيل اين اسامي را براي پيامبر (ص) آوردند كه بعد از تولد سيدالشهدا (ع)، پيامبر اسلام (ص) نام وي را حسين (ع) گذاشتند.
در ادامه مراسم حسن ميرزايي مداح اهل بيت (ع) با ذكر اشعاري در مناقب اهل بيت (ع) طراوت خاصي به فضاي معنوي حسينيه بخشيد.
در پايان اين مراسم حاج منصور ارضي در جمع عزاداران حسيني به مرثيه‌خواني پرداخت و عاشقان سيدالشهدا (ع) با سينه زدن به عزاداري پرداختند.



 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.